Wednesday 8 February 2017

UBAT YANG MAMPU MELEGAKAN DEMAM KANAK-KANAK

Anak saya Aesya Alhamdullilah sejak dilahirkan takde demam kuning berkat amalan pemakanan semasa hamil yang saya amalkan. Boleh pergi ke link ni untuk baca dengan lebih lanjut Tips Amalan Semasa Hamil Elak Jaundis .

Even masa saya pregnant sekalipun saya memang langsung tak amalkan ubat demam atau paracetamol...sebab selagi boleh elak kita elak lah kan unless kalau dah tahap kritikal panasnya. Kalau rasa suhu badan anak panas tetiba pun saya akan tanggalkan pakaian anak dan kerap basahkan badan untuk turunkan suhu badan baby sebab baby lagi lah tak digalakkan makan ubat ecpecially bagi bayi yang berusia 1 tahun ke bawah.



This time saya dan husband decide 'DRUG FREE'...sebab kalau boleh lebih baik kita elak dari pengambilan ubat-ubatan ini. Memberi anak ubat-ubatan secara terus untuk menurunkan suhu, badan, mengurangkan selsema @ batuk dengan sebarang ubat secara kerap boleh memberi kesan negatif pada kesihatan dalaman mereka.

Sekurang-kurangnya kita tidak jadi hamba ubat & merisikokan kesihatan anak kita tanpa kita sedar.  

Tetapi kalau dah tahap kritikal sangat demam tu...janganlah pulak teragak-agak untuk segera ke klinik. 

Take Note :
  • Suhu 39 ke atas menghampiri 40 darjah celcius bawa ke hospital untuk rawatan lanjut
  • Suhu di bawah 38 darjah celcius TIDAK MEMERLUKAN PARACETAMOL (PCM)
  • PCM cuma diambil jika suhu mencecah 38.5 darjah celcius 
  • Suppository (ubat buntut cuma diambil jika suhu 39 darjah celcius ke atas) dan tidak sesuai untuk bayi berusia setahun ke bawah.
Biasanya kalau kita ke klinik, doktor akan berikan antibiotic untuk anak...dah baik 2-3 hari..then 4 weeks lepas tu atau bulan depannya demam datang semula...dah terpaksa keluarkan kos untuk rawatan lagi..dan keadaan itu akan terus berulang.

Kalau di Germany, setiap kali kita sakit macam demam ke batuk atau selsema ke..doktor kat sana akan berikan konsultasi dan bukannya ubat-ubatan.

Nampak kan konsep perubatan di Europe lebih menekankan kepada aspek cara menguatkan imunisasi badan untuk melawan serangan virus & bakteria. Dengan itu, badan akan jadi lebih kuat untuk berdepan dengan virus & bakteria pada masa akan datang.


Pemilihan suplemen @ vitamin sebagai langkah pencegahan

Parents mana je yang suka tengok anak selalu warded sebab demam panas melampau betul tak. 

Zaman sekarang ni terlampau banyak virus dan bakteria yang boleh menjadi penyebab ramai kanak-kanak mudah diserang macam- macam penyakit. Jadi, kita sebagai ibu bapa yang perihatin perlulah menitikberatkan penjagaan kesihatan anak-anak sejak dari awal. 

Orang kata lebih baik mencegah daripada mengubati...sebab tu lah pentingnya pengambilan suplemen@vitamin dan penjagaan kesihatan anak-anak sejak dari kecil lagi.

Pengambilan vitamin pulak perlu lah pilih brand yang betul ..organik, semulajadi dan tidak mengandungi bahan sintetik serta mudah diserap sepenuhnya oleh badan.

Antara supemen Shaklee yang mampu menguatkan imunisasi anak-anak supaya tidak mudah diserang demam dan penyakit-penyakit lain ialah :



Meal Shake 
Multivitamin berbentuk serbuk untuk diminum ini mengandungi 19 vitamin dan mineral tambahan semulajadi. Ia juga mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh yang baik untuk pertumbuhan dan perlindungan yang baik. Mengandungi sumber kalsium yang tinggi serta kaya dengan fiber dan protein.


Omega Guard
Selain membantu perkembangan sel-sel saraf otak, minyak ikan terbaik di dunia ini juga membantu meningkatkan imunisasi anak-anak daripada terkena serangan penyakit.


Vitamin C - Chewable Vita C Plus
Di samping mnguatkan imunisasi kanak-kanak, ia juga mampu menguatkan tulang, gigi dan gusi kanak-kanak.

Nutriferon
bertindak meningkatkan interferon semulajadi badan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan. Untuk kanak-kanak sila dapatkan nasihat untuk dos yang berpatutan.

Jadi apa kata jom kita mencegah sebelum terlambat...bila anak-anak sihat tentu hati ibu bapa pun happy dan tak runsing lagi.


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Untuk tempahan /

 konsultasi secara percuma :


SMS/Whatsapp

PN. FAEZAH

0133117607

Fb page : Faezahyunji VitaShop

Instagram : faezahyunjivitashop

Pre-Order sekitar Damansara/KL

Postage seluruh Malaysia/Brunei

No comments:

Post a Comment