Monday 6 February 2017

CARA MENAMBAH BERAT BADAN YANG BERKESAN, CEPAT & SELAMAT

Macam mana korang kesan sama ada berat badan korang Ideal atau tidak...

Pernah dengar apa itu BMI (Body Mass Index) ?

Body Mass Index merupakan suatu pengukuran yang menunjukkan hubungan antara berat badan dan tinggi badan. BMI merupakan suatu rumus  matematik di mana berat badan seseorang (dalam kg) dibahagi dengan tinggi badan (dalam cm). BMI lebih berhubungan dengan lemak tubuh dibandingkan dengan indikator lainnya untuk tinggi badan dan berat badan.

Cara Menghitung Berat Badan Dengan Menggunakan Rumus BMI

BMI        =           Berat Badan (kg)
                             Tinggi (m) x Tinggi (m)

Contohnya :

  • Berat   : 45 kg
  • Tinggi : 154 cm
  • 1.54² = 2.3716
  • 45 di bahagi dengan 2.37 = BMI adalah 18.99



Saya pernah berjumpa dengan beberapa orang customer saya yang mengadu mempunyai masalah kurang di bawah berat badan ideal...

Jadi saya cadangkan mereka mencuba SET WEIGHT GAIN SHAKLEE yang terdiri daripada ESP, B Complex, Vita Lea dan Meal Shake.

Jom kita tengok ape kelebihan setiap suplemen tersebut dalam membantu menaikkan berat badan.

MEAL SHAKE

Sedap , lazat & menyelerakan...itulah kata-kata yang paling sesuai untuk Meal Shake Shaklee. Bau dia pulak perghhh memang best rasa French Vanilla yang berkualiti tinggi. Meal Shake ni kalau korang nak tahu ia membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting untuk tubuh badan kita. Sumber yang kaya dengan kalsium, fiber & protein.

Protein amat penting dalam proses menambah berat badan ini kerana pengambilan protein boleh mengisi keperluan tubuh sebab protein merupakan asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat, nak kurus, nak cantik...pendek kata semuanya perlukan protein.
Meal Shake ni dapat membantu mereka-mereka yang mempunyai masalah selera makan dan merangsang nafsu makan mereka secara sihat.

Sehari satu sudu je.. so sekali beli boleh tahan lah dalam 3 bulan gituu...jimat kan.

Kalau nak rasa yang lebih lazat boleh campur dengan ESP..pasti best.


VITA-LEA

Multivitamin & multimineral yang diformulasi khusus dengan 23 vitamin dan mineral penting yang sangat-sangat diperlukan oleh tubuh badan kita. Vita-Lea menyediakan asas-asas nutrisi penting yang boleh membantu proses pembesaran, menstabilkan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

Salah satu punca badan termapau kurus ialah kekurangan nutrisi di dalam badan. Kebiasaaannnya, bila kita terlampau sibuk dengan urusan harian sama ada di pejabat atau pun di rumah..tanpa kita sedar sebenarnya kita telah mengabaikan kesihatan kita dari segi pemakanan. Akhirnya kita jadi stress, cepat penat, hilang selera makan dan seterusnya muka nampak pucat, letih dan lesu.

Ada beberapa orang customer saya lepas mencuba selama sebulan selera makan jadi bertambah, mood lebih stabil, lebih ceria dan bertenaga. Happy sangat dapat respon yang postitif daripada mereka.

B-COMPLEX

Vitamin B1, B2 dan Niacine yang terkandungdi dalam B Complex ini berfungsi memelihara nafsu makan yang sihat. kekurangan vitamin ini akan menyebabkan selera makan terganggu dan menurun. Di samping itu, antara kelebihan lain vitamin B Complex adalah ianya dapat mengawal kadar metabolisme badan, dan mempertingkatkankesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.


ESP-ENERGIZING SOY PROTEIN 

  • Sumber Protein lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet harian kita.
  • berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan rendah kolestrol.
  • Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yang aktif.
  • membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon dengan sempurna.
  • membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.
  • Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1 gram dan tanpa laktosa di mana penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
  • mengandungi 5 vitamin B, 2  mineral dan 8gram karbohidrat untuk tenaga.
  • Tiada perasa tiruan, pemanis. pewarna dan pengawet.
Kesan ESP Shaklee bergantung kepada cara pengambilan. bagi yang terlampau kurus dan ingin menambah berat badan, boleh amalkan ESP selepas makan. Ia akan menambah jumlah kalori untuk tambah berat.





Untuk tempahan /

 konsultasi secara percuma :


SMS/Whatsapp

PN. FAEZAH

0133117607

Fb page : Faezahyunji VitaShop

Instagram : faezahyunjivitashop

Pre-Order sekitar Damansara/KL

Postage seluruh Malaysia/Brunei


No comments:

Post a Comment