Tuesday 8 November 2016

MAKAN SUPLEMEN BEBANKAN BUAH PINGGANG??

Actually yang tentang supplemen boleh mengganggu buah pinggang tu, kita kena jawab dgn ujikaji peleburan vitalea/ostematrix yg cepat dalam segelas air.

Memang betul, pengambilan supplemen yang banyak boleh mengganggu buah pinggang. Sebab tu kena pilih Shaklee; bukan brand lain. Kenapa?

1. Vitamin lain ada yang mengandungi bahan sintetik. Bahan sintetik ni akan 'tertinggal' sebab tak mampu diuraikan oleh badan & usus.

2. Vitamin brand lain kebanyakannya tak terurai sepenuhnya dalam badan dalam tempoh masa yang sepatutnya.

Setiap vitamin sepatutnya terurai sepenuhnya dalam badan manusia dalam tempoh 30 minit. Ini tempoh masa 'perjalanan' yg diperlukan utk satu2 makanan yg diambil dr mulut untuk sampai ke usus & seterusnya ke buah pinggang. Apabila satu2 vitamin itu tak boleh terurai sepenuhnya dalam tempoh masa ni, itulah jadinya yg 'membebankan usus & buah pinggang'.

So, macam mana nak buktikan vitamin2 Shaklee ni terurai sepenuhnya dalam masa yg sepatutnya? Ada 2 jenis ujikaji boleh dibuat.

1. Ujian ke atas Vitalea.
Kenapa Vitalea? Sebab kebanyakan jenama multivitamin di dunia mengandungi pelbagai mineral. Sesetengah mineral tak boleh terurai dgn mudah berbanding yg lain. Dan kebanyakan jenama lain mengandungi bahan sintetik yg takkan terurai. Contohnya pewarna. So, macam mana nak buktikan? Ambil sebiji vitalea, masukkan ke dalam segelas air. Hasilnya nanti, vitalea akan terurai sepenuhnya dalam masa 2-3 minit (tak perlu godek/kacau pun). Warna air pun takkan berubah. Di mana, kalau multivitamin yg ada pewarna, air tu sah2 akan berubah warna. Contoh multivitamin yg ada pewarna & bahan sintetik yg palin meluas penggunaannya: OBIMIN.

2. Kajian ke atas Ostematrix.
Kenapa?
Kajian Dr. Ralph F Shangrawa menyatakan bahawa kalsium adalah bahan mineral yg paling keras di dunia. 80% drpd jenama supplemen kalsium di dunia GAGAL utk menghasilkan supplemen kalsium yg boleh terurai sepenuhnya dalam badan manusia dalam tempoh 30 minit. But NOT OSTEMATRIX. So, ambil 1bj Ostematrix, letak dalam segelas air. Tanpa digodek/dikacau, Oste akan terurai sepenuhnya dalam masa 2-4 minit!

70% badan manusia adalah air. So, ujikaji ni menunjukkan/membuktikan bahawa vitamin Shaklee akan terurai sepenuhnya dalam badan kita TANPA membebankan usus & buah pinggang. 😊

Jom kita tengok contoh video di bawah yang menunjukkan bagaimana Vitalea Shaklee terurai sepenuhnya di dalam air tanpa ada kesan yang tertinggal.





Salam sayang,
Pn.Faezah Zulkifli
Shaklee Independent Distributor
SID 1235368



No comments:

Post a Comment