Thursday 27 October 2016

SUPPLEMENT DAN VITAMIN SEMASA HAMIL

Saat melihat keputusan adanya 2 garis pada ujian UPT sudah pasti yang paling gembira adalah pasangan suami isteri. Ketika itu, sudah tentu banyak idea dan perancangan telah difikirkan untuk menyambut kelahiran bayi.




Salah satunya ialah dengan memastikan bayi mendapat zat dan nutrisi yang mencukupi agar janin membesar dengan sihat dan sempurna.

CADANGAN SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL:

TRIMESTER 1 : Vitalea, B Complex, Vitamin C, ESP & Ostematrix

TRIMESTER 2: Vitalea, B Complex, Vitamin C, ESP & Omega Guard

1. Vita - Lea
Ibu hamil kadangkalamengalami kandungan HB yang rendah yang boleh menyebabkan anemia. Vita-Lea boleh membantu bagi memastikan kadar HB normal kerana di dalamnya mengandungi

  • Vitamin B12 yang membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah
  • Diperkaya dengan Iron/ Besi yang membantu dalam mengangkut oksigen ke tisu di seluruh badan.
  • Selain itu, Vita-Lea Shaklee mengandungi 28 vitamin & mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa, mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang & gigi serta biotin & asid pantotenik membantu dalam metabolisme lemak dan karbohidrat dalam tubuh.
2. B Complex
B Complex mengandungi vitamin B lengkap untuk kesihatan ibu dan mengandungi asid folik. Asid Folik amat penting untuk mengelakkan kecacatan kepada janin. B Complex juga membantu dalam menukarkan makanan kepada tenaga sekaligus mengurangkan rasa penat yang dialami oleh ibu hamil.

3. Ostematrix
Ostematrix adalah kalsium yang diperkaya dengan Vitamin D untuk membantu dalam penyerapan. Ia membekalkan keperluan kalsium yang diperlukan oleh ibu dan sekaligus mengurangkan kekejqangan otot (cramp) dan sakit pinggang/ belakang yang lazim dialami oleh ibu. Ibu yang kekurangan kalsium akan menyebabkan bayi menyerap kalsium sedia ada pada ibu. Ibu bole mengalami osteoporosis sekiranya dibiarkan berlanjutan. Ostematrix juga penting untuk bayi di dalam kandungan untuk membentuk tulang, yang kuat serta gusi & otot yang sihat.

4. ESP (Energizing Soy Protein)
Sumber protein berasaskan non-GMO soya yang mampu mengekalkan rasa kenyang dengan lebih lama. Protein penting dalam pembentukan sel-sel yang baru. Dengan ESP, ibu akan rasa kenyang lebih lama dan dapat mengelakkan daripada mengambil kudapan yang kurang sihat. Ia juga dapat mengelakkan ibu menjadi letih & lesu dan sangat sesuai diambil oleh ibu yang mengalami alahan atau mabuk teruk sehingga kurang makan. Soya, seperti diketahui umum dapat mencantikkan kulit ibu dan bayi serta mengurangkan kesan regangan (stretch mark) yang lazim berlaku pada ibu hamil. 

5. Vitamin C 
Vitamin C membantu menyerap zat besi / iron dan sintesis protein. Jadi, Vitamin C sebagai 'enhancer' untuk membantu vitamin / supplement lain untuk serapan sepenuhnya. Selain itu, ia sebagai anti-oksidan dan membantu meningkatkan imun badan ibu agar tidak mudah terkena sakit seperti demam dan selsema.

6. Omega Guard
Omega Guard adalah minyak ikan yang diperkaya dengan Omega-3, DHA & EPA. Ia membantu perkembangan otak bayi yang sihat serta membantu melancarkan peredaran darah ibu sekaligus mengawal tekanan darah serta tahap kolestrol ibu.




Hubungi saya untuk konsultasi dan pemilihan vitamin bersesuaian dengan anda.

SMS/Whatsapp 
PN. FAEZAH 0133117607
FB page : Faezahyunji VitaShop
Instagram : faezahyunjivitashop













No comments:

Post a Comment