Friday 5 May 2017

TOP 10 PRODUK SHAKLEE PALING MELETOP DI MALAYSIA

Memandangkan Shaklee semakin mendapat perhatian dan permintaan di pasaran Malaysia dalam kuantiti yang sangat tinggi disebabkan keberkesanan produk tersebut..meh akak nak share dengan korang antara TOP 10 produk Shaklee yang paling MELETOP dan TERLAJAK LARIS di Malaysia.


  1. Vivix
  2. Energizing Soy Protein (ESP)
  3. Shaklee Collagen Powder
  4. Lecithin
  5. Omega Guard
  6. Ostematrix
  7. Sustained Release Vitamin C
  8. Alfalfa Complex
  9. Vitalea with Iron
  10. Vitamin E Complex


Yang pertama tak lain dan tak bukan of course la VIVIX si merah tersayang...

Kenapa VIVIX paling top dan terlajak laris sebenarnya sampaikan orang lain dari negara jiran sanggup cari Vivix sampai ke Malaysia uolss...haish rugi nya sape yang belum try Vivix tuh.

Vivix pada asasnya bertindak dalam 4 cara :

  1. Mampu mengawal genetik serta melambatkan proses penuaan sel-sel tubuh.
  2. Melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia
  3. Mampu meningkatkan tenaga sel-sel tubuh
  4. Melmbatkan pembentukan protein AGE iaitu 'Advanced Glycation End Product'. Protein AGE yang banyak di dalam tubuh manusia mampu mendorong ke arah kerosakan sel-sel tubuh.
Kelebihan VIVIX :

  • 10 kali ganda lebih baik dari Resveratrol
  • antioksidan yang sangat kuat untuk menyahkan radikal bebas & sel asing (seperti tumor)
  • memberi tenaga kepada sel
  • memelihara & memperbaiki DNA
  • melambatkan pembentukan protein AGE
  • menyokong kesihatan kardiovaskular, jantung, otak & sendi

Siapa yang disarankan mengambil vivix :

Mereka yang dalam keadaan sihat atau mengalami :

  • Kandungan gula yang tinggi dalam darah
  • Paras koletsrol yang tinggi
  • Sindrom/ masalah buah pinggang
  • Tekanan darah yang tidak normal
  • Penyakit 3 serangkai
  • Lemah sistem imun badan
  • SLE/ Auto-immune
  • Gout
  • Perokok tegar
  • Lemah tenaga
  • Sakit  sendi, tulang dan otot
  • Hyper/ Hypo thyroid
  • Sel asing / tumor
  • Stroke/angin ahmar
  • Alergik/ eczema
  • Rheumatoid arthritis


ESP jatuh di tangga yang kedua paling top...kenapa ESP ni sangat hot stuff...asal ad je kena rembat..asal ada je kat branch lesap disapu dek SID kat luar sana...why why why???

ESP yang teridiri daripada 9 jenis asid amino ni dan kaya dengan protein mampu membuatkan orang kenyang bila minum dan boleh elakkan heavy meal dan makanan yang berlemak dan berminyak...

ESP juga mampu mencantikkan kulit di samping membekalkan tenaga yang berpanjangan untuk aktiviti seharian kita...sebab tu kalau bulan puasa minum ESP boleh bantu elak gastrik...part ni paling i suka sebab i dulu ada gastrik teruk.


Omega Guard ni selain fungsinya yang sangat bagus untuk otak ia juga mampu membakar lemak dan merendahkan kolestrol di dalam badan serta mampu menguatkan imunisasi badan agar tak mudah diserang penyakit.



Sustained release Vitamin C ni pun hot stuff sebenarnya...sebab ape ye??
Ramai yang cari vitamin C Shaklee sebab nak cantikkan kulit. Sebab ape Vitamin C Shaklee berbeza dengan vitamin C lain di pasaran adalah kerana mangandungi 'Bioflavonoid' yang mampu melawan bakteria penyebab jerawat. Selain itu Vitamin C Shaklee juga boleh menguatkan imun badan daripada demam batuk dan selsema...sebab tu saya susah nak jatuh sakit asbab amalan Vitamin C Shaklee setiap hari.


Ostematrix pulak adalah vitamin yang mula-mula sekali buat saya jatuh hati dengan Shaklee semasa saya hamil tahun lepas kerana saya mengalami masalah kejang kaki yang teruk. Ostematrix terkenal sebagai suplemen yang mampu membekalkan kalsium dan menguatkan tulang. Di samping itu, ia juga mampu mengelakkan sembelit, atasi masalah imsomnia, lenguh-lenguh badan, sakit tumit dan sesuai untuk ibu hamil yang tak suka minum susu.


Alfalfa Complex ni terkenal sebagai jamu moden..sebenarnya Alfalfa Complex berfungsi sebagai agen detox untuk mencuci hati, usus dan darah. Alfalfa Complex ni saya amek pada mulanya sebab nak bantu tambah susu badan..selain tu Alfalfa juga mampu mengelakkan keputihan, membantu pesakit arthritis, melawan alahan, menyingkirkan lemak dan kolestrol.


Ramai di kalangan customer saya yang amek Vitamen E Complex ni sebab nak repair kulit yang bermasalah dengan kata lain nak mencantikkan kulit lah.Vitamin E Complex ini mengandungi anti oksida yang boleh melambatkan penuaan, meningkatkan kesuburan, mengurangkan parut, membaiki tisu dan peredaran darah, membantu kesihatan otak, kulit dan mata.




Vitalea pula adalah sumber multivitamin dan multimineral lengkap yang mampu membekalkan keperluan nutrisi yang seimbang di samping membantu menambah tenaga. Vitalea juga sangat membantu dalam proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku an hormon serta menjaga kesihatan tiroid.



Collagen Powder Shaklee sangat laris sebabnya ramai yang nak gebu dan cantik...yelah kalau amek collagen hari-hari mamang cantik lah kulit uolss kan tegang dan anjal je..selain itu Collagen Powder juga sangat laris sebab boleh bantu mak-mak pakcik-pakcik yang ada sakit sendi dan lutut kembali sihat.



Lecithin pulak terkenal dengan fungsinya yang mampu mengemulsikan dan membakar lemak di dalam badan...Lecithin memang takkan terkecuali lah kalau customer saya nak set kurus..sambil-sambil diet sambil-sambil membakar lemak. 

Nak jugak rasa penangan hebat vitamin dan suplemen Shaklee..??

Kalau anda seorang yang pentingkan kesihatan dalaman dan luaran tetapi masih lagi mencari-cari vitamin yang sesuai untuk kesihatan diri anda...jangan risau...

Boleh terus hubungi saya...saya akan memberikan konsultasi secara percuma.

Salam Sayang,
Pn Faezah
Your Trusted Shaklee Independent Distributor








































No comments:

Post a Comment