Wednesday 8 March 2017

KEKAL CANTIK DAN KURANGKAN BERAT BADAN KETIKA HAMIL

Dalam mengharungi fasa-fasa kehamilan perkara yang biasa digeruni oleh ibu hamil adalah kenaikan berat badan. Ini kerana ramai yang tidak mahu kelihatan terlebih berat badan atau gemuk setelah bersalin nanti.

Umum mengetahui bahawa setiap ibu-ibu yang hamil memang tidak dapat lari daripada pertambahan berat badan. Ada sesetengah orang yang bertambah berat badan secara mendadak dan ada juga yang kurang kenaikan berat badan. 

Jadi bagi mengelakkan ibu-ibu menjadi bertambah gemuk ketika hamil dan juga untuk membuatkan ibu kekal cergas dan cantik, set kehamilan Shaklee adalah pilihan yang tepat. Saya akui bahawa pengambilan suplemen Shaklee juga membantu saya menurunkan berat badan dengan cepat semasa di dalam pantang.




SET KEHAMILAN SHAKLEE


VITA-LEA
Ibu hamil kadangkala mengalami kandungan Hb yang rendah yang boleh menyebabkan anemia. Vita-Lea boleh membantu dalam memastikan kadar Hb normal kerana di dalamnya mengandungi:

1) Vitamin B12 yang membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.

2) Diperkayakan dengan Iron / Besi yang membantu dalam mengangkut oksigen ke tisu di seluruh badan.


B COMPLEX
B Complex mengandungi vitamin B lengkap untuk kesihatan ibu dan mengandungi asid folik. Asid folik amat penting untuk mengelakkan kecacatan kepada janin.

OSTEMATRIX
Ostematrix adalah kalsium yang diperkaya dengan Vitamin D untuk membantu dalam penyerapan. Ia membekalkan keperluan kalsium yang diperlukan oleh ibu dan sekaligus mengurangkan kekejangan otot (cramp) dan sakit pinggang / belakang yang lazim dialami oleh Ibu. Ibu yang kekurangan kalsium akan menyebabkan bayi menyerap kalsium sedia ada pada Ibu yang boleh menyebabkan osteoporosis sekiranya dibiarkan berlanjutan.

ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) 
Dengan ESP, ibu akan rasa kenyang lebih lama dan dapat mengelakkan daripada mengambil kudapan yang kurang sihat. Ia juga dapat mengelakkan ibu menjadi letih & lesu dan sangat sesuai diambil oleh ibu
yang mengalami alahan atau mabuk teruk sehingga kurang makan. 

VITAMIN C 
Vitamin C membantu menyerap zat besi / iron dan sintesis protein. Jadi, Vitamin C ini sebagai 'enhancer' untuk membantu vitamin / supplement lain untuk serapan sepenuhnya. Selain itu, ia sebagai anti oksidan dan membantu meningkatkan imun badan ibu agar tidak mudah terkena sakit seperti demam dan selsema.

OMEGA GUARD
Omega Guard adalah minyak ikan yang diperkaya dengan Omega-3, DHA & EPA. Ia membantu dalam perkembangan otak bayi yang sihat serta membantu melancarkan peredaran darah ibu sekaligus mengawal tekanan darah serta tahap kolestrol ibu serta membakar lemak sekaligus membantu mengurangkan berat badan ketika hamil.



Tahukah anda bahawa rutin amalan vitamin Shaklee ketika hamil sangat-sangat membantu ibu-ibu hamil mengelakkan diri daripada kekurangan nutrisi. Oleh itu ibu-ibu akan kelihatan cergas, bertenaga, menguatkan imunisasi , mencantikkan kulit ibu dan bakal bayi serta mampu mengelakkan daripada penyakit-penyakit yang tidak diingini semasa hamil.

Set kehamilan Shaklee juga dilengkapi dengan nutrisi yang secukupnya bagi membantu mengelakkan kecacatan janin dan bayi yang bakal lahir ke dunia ini.

Jadi jika nak kelihatan cantik dan gorgeous sentiasa walaupun ketika hamil..amalkan set kehamilan Shaklee..anda pasti tidak akan menyesal.




No comments:

Post a Comment