Wednesday 31 August 2016

Kejang Kaki Semasa Hamil



Aduhhhhh...tersentap gila bila tetibe je terjaga tengah-tengah malam buta pukul 3-4 pagi kaki rasa kejang sakit tak bole bergerak. Masa tu terus meraung panggil suami suruh picitkan kaki. Suami yang tak tahu pape ni dengan mata mengantuk terus terkejut hilang mangantuk dengar saya menjerit. Seingat saya masa tu kandungan saya baru masuk 6 bulan. Memang tak sangka lah nak jadi macam ni sebab selama mengandung tak pernah pun kejang kaki. Ingatkan malam tu je jadi rupa-rupanya esok berulang lagi kejadian yang sama dan malam-malam yang berikutnya.





Lepas tu cuba tanya suami apa nk buat tak tahan la macam ni hari-hari, stress tahap gaban kot. Si suami pun tak ada idea blurr je. Bila tanya kat kawan-kawan office diorg cakap alah benda biasa la tuh kejang kaki masa hamil. Tapi pada saya luar biasa sebab saya tak pernah mengalaminya dan saya tak sukakan perasaan kejang kaki tu. Kalau jadi kejap je tak pe la jugak, ni amek masa 3-4 hari tau nak lega. Ada tu kadang-kadang seminggu nak tunggu betul-betul lega...huh tak tahan.

Bila google cari solution asyik-asyik kua artikel suh makan shaklee...hah bosan la dah la tak minat nak makan pil-pil bagai ni. Tapi rasa terdesak sangat la pulak nak hilangkan kejang kaki ni. Ubat kat farmasi pun dah try tapi tak jalan jugak. Akhirnya cari jugak la contact shaklee kat internet untuk order pil kalsium yang bole setelkan masalah kejang kaki ni.

Kalau korang mengalami masalah yang sama tak salah kalau mencuba, tak kenal maka tak cinta.

Hubungi:
 Faezah (SMS/Whatsapp) 013-3117607







No comments:

Post a Comment